Anunţuri

Ajutor de încălzire pentru sezonul rece 2023-2024                                                                                   

  Începând de luni 16 octombrie 2023,  la sediul Primăriei Cucuteni se vor prelua cererile pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței.

Potrivit legii, ajutorul pentru încălzire se acordă pe bază de cerere și declarație pe propria răspundere privind componența familiei, veniturile acesteia și sistemul de încălzire utilizat.

Pot solicita ajutorul de încălzire pentru sezonul rece familiile care au venituri nete lunare mai mici de 1.386 de lei pe fiecare membru sau persoanele singure care câștigă pe lună până în 2.053 de lei.

Documentele necesare pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței:

  1. / B.I. pentru membrii familiei peste 14 ani;
  2. Certificate naştere pentru copii sub 14 ani;
  3. Certificat de căsătorie / deces, Hotărâre judecătorească de divorţ etc.;
  4. Act proprietate / contract de închiriere/comodat locuință;
  5. Adeverinţa de venit (inclusiv bonurile de masa), cupon pensie/ şomaj/alocaţie/indemnizație;
  6. Adeverinta pentru elevi si studenti, cu specificarea cuantumului si tipului bursei;
  7. Factură energie electrică și gaze naturale (luna anterioară);
  8. Adeverinta de Venit agricol si Taxe si impozite – de la primărie
  9. Adeverinta de venit de la ANAF pentru toți membrii majori- de la primărie

Dosarele complete se depun începând cu data de 16 octombrie 2023, până pe data de 15 a fiecărei luni din sezonul rece.

Orice modificare se anunţă prin depunerea unei noi cereri şi declaraţii însoţită de actele

care atestă modificarea, în termen de 5 zile de la producerea acestora.

Cuantumurile lunare ale ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei :

 Venituri medii nete lunare/membru de familie Gaze naturale

– Lei –

Energie electrică

– Lei –

Lemne, Cărbuni, Combustibili petrolieri

– Lei –

<200 lei 250 500 320
200,1 lei – 320 lei 225 450 288
320,1 lei – 440 lei 200 400 256
440,1 lei – 560 lei 175 350 224
560,1 lei – 680 lei 150 300 192
680,1 lei – 920 lei 125 250 160
920,1 lei – 1.040 lei 100 200 128
1.040,1 lei – 1.160 lei 75 150 96
1.160,1 lei – 1.280 lei 50 100 64
1.280,1 lei – 1.386 lei /membru de familie  25 50 32
1.280,1 lei – 2.053 lei /persoana singura 25 50 32

Suplimentul pentru energie

Începând cu 1 noiembrie 2023 – pe tot parcursul anului

Suplimentul pentru energie se acordă consumatorilor vulnerabili de energie electrică, cu scopul acoperirii integrale sau parțiale a cheltuielilor cu iluminatul locuinței, susținerea facilităților de gătit și asigurarea apei calde în locuință, asigurarea funcționării echipamentelor electrice medicale și utilizarea mijloacelor de comunicare care presupun utilizarea de energie.

Suplimentul pentru energie se acordă lunar, pe tot parcursul anului și poate fi solicitat împreună cu ajutorul pentru încălzirea locuinței sau separat, dacă sunt îndeplinite condițiile de acordare.

Cuantumurile lunare ale suplimentului pentru energie:

  1. 10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale;
  2. 30 lei/lună pentru consumul de energie electrică;
  3. 20 lei/lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri.

 

 

Anunt închiriere pășune

A N U N Ț

Producătorii și comercianții de băuturi trebuie să se înregistreze în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) până pe 28 februarie

 Înregistrarea este obligatorie și se face pe site-ul administratorului SGR, www.returosgr.ro

 Producătorii, importatorii și comercianții de băuturi au obligația legală să se înregistreze până pe data de 28 februarie 2023 în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare. Toate societățile comerciale din România care au calitatea de producători, importatori sau  comercianți de produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 l și 3 litri, precum și companiile din industria ospitalității ce comercializează aceste produse trebuie să se înregistreze online pe site-ul www.returosgr.ro al administratorului SGR, conform Hotărârii de Guvern nr. 1074/2021.

Procedura de înregistrare este una simplă

  • Se va crea un cont de utilizator, introducând datele de identificare ale companiei și datele de contact ale persoanei desemnate în relația cu administratorul SGR.
  • După activarea contului, persoana desemnată în relația cu administratorul SGR va completa toate informațiile solicitate, în conformitate cu prevederile legale.
  • După introducerea acestor date, se va genera Formularul Standard de Înregistrare în SGR – completat automat cu datele deja introduse. Formularul trebuie semnat de către reprezentantul legal, folosind o semnătură electronică simplă sau calificată, tot prin intermediul portalului RetuRO.

Ulterior înregistrării,  se va trece la următoarea etapă, semnarea contractului cu administratorul SGR, RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A., de asemenea pe site-ul returosgr.ro.

Neînregistrarea în baza de date operată de către administratorul SGR  atrage după sine o amendă între 20.000 și 40.000 RON.

Sistemul Garanție-Returnare este conceput pentru a încuraja returnarea ambalajelor de băuturi de unică folosință în vederea reciclării și va deveni funcțional începând cu 30 noiembrie 2023. Începând cu această dată, consumatorii vor putea să returneze în magazine ambalajele de unică folosință din plastic, sticlă sau metal pentru băuturi. SGR reprezintă un sistem în care românii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi condiționat de prezentarea bonului fiscal.

Producătorii de băuturi, prin intermediul administratorului SGR, sunt obligați să realizeze obiective minime anuale de returnare a ambalajelor SGR, primul pas pentru atingerea acestor ținte fiind înregistrarea în sistem și încheierea contractului cu RetuRO Sistem Garanție-Returnare S.A. Aceștia nu vor mai putea să-și vândă produsele consumatorilor din România dacă nu s-au înregistrat în prealabil în baza de date a SGR. Înregistrarea se face accesând link-ul https://portal.returosgr.ro/register/producer

  • Este considerat producător sau importator în scopul SGR orice persoană juridică ce produce și introduce pe piața din România produse SGR, ori importă sau achiziționează intracomunitar aceste produse și le introduce pe piața românească. Ghidul de înregistrare poate fi consultat aici: returosgr.ro/info-producatori

 Comercianții de băuturi, precum și companiile care activează în domeniul ospitalității (HoReCa), vor fi responsabili să se asigure că băuturile pe care le vând pe piața românească provin de la un producător înregistrat în SGR, și vor percepe o garanție de 0,50 RON la vânzarea fiecărei băuturi. De asemenea, comercianții  trebuie să organizeze puncte de returnare a ambalajelor de băuturi, în cadrul cărora  să ofere serviciul de preluare a ambalajelor și returnare a garanției către consumatori. Primul pas pentru indeplinirea responsabilităților legale este înregistrarea în baza de date a SGR și o pot face accesând link-ul https://portal.returosgr.ro/register/retailer

  • Este considerat comerciant în scopul SGR orice persoană juridică ce desfășoară activităţi de comercializare a produselor în ambalaje SGR către consumatorii finali, inclusiv activități din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, unităţi care organizează evenimente, pregătesc şi servesc alimente şi băuturi.

Ghidul de înregistrare poate fi consultat aici: www.returosgr.ro/info-comercianti

Este important ca toate companiile vizate să introducă în sistem toate datele solicitate cu o acuratețe cât mai mare. Aceste date sunt esențiale pentru configurarea optimă a sistemului în raport cu nevoile reale de colectare a ambalajelor la nivel teritorial și, în final, implementarea cu succes a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR).

 

 

 

CĂTRE TOȚI APICULTORII DE PE RAZA COMUNEI CUCUTENI

Prin prezenta vă anuțăm ca toți apicultorii de pe raza comunei Cucuteni, județul Iași, care au stupine identificate, conform ord. 251/2017, cu modificarile si completarile ulterioare,  să depună obligatoriu până la data de 31.12.2022  declarația cu numărul de familii de albine cu care au intrat la iernat.Atașez modelul declarației, cu mentiunea că trebuie datată , semnată și poate fi transmisă pe adresa de e-mail: oarz.iasi@anarz.eu. 

DECLARATIE fam iernat albine

Program circulatie autobuz Tg Frumos- Cucuteni (retur)

Stop Incendieri vegetatiei    comunicat arderi miristi_2022

PH privind aprobarea înființării Serviciului de iluminat public al comunei Cucuteni , județul IAȘI, a Regulamentului de Organizare și funcționare al serviciului de iluminat public, a Caietului de Sarcini, a Studiului de oportunitate și a modalității de gestiune a acestuia Cucuteni, PHCL 21 din 24.02.2022Regulament Funcț SIPStudiu Oportunitate SIP CUCUTENICaiet de Sarcini SIP

Anunț organizare concurs examen de promovare în grad profesional

Arderi miristi_2022